Blog-ul este un jurnal personal publicat pe Internet care consta in post-uri (mesaje), de obicei afisate in ordine cronologica inversa, astfel incat cel mai recent post apare primul. Blogurile sunt, de obicei, opera unui singur individ (rareori actualizat de un grup mic) si, adesea, sunt concentrate pe un singur subiect. Blog poate fi, de asemenea, utilizat ca verb, si inseamna actiunea de a mentine sau a adauga continut pe un blog.
Multe bloguri dezbat in paginile lor de regula un anumit subiect, altele iau functia de jurnale on-line avand un caracter mai personal; cateva dintre ele functioneaza cu scop publicitar, facand reclama unei anumite persoane fizice sau unei corporatii. Un blog tipic combina elemente ca text, imagini, link-uri catre alte bloguri, pagini Web si alte mijloace media legate de subiectul dezbatut. Posibilitatea cititorilor pentru a lasa comentarii intr-un format interactiv este o parte importanta a majoritatii blogurilor. Cele mai multe dintre ele iau in primul rand forma textuala, desi unele se concentreaza pe arta (blogart), fotografii (photoblog), clipuri (videoblogging sau vlogging), de muzica (MP3 blog) si audio (podcasting). Microbloging-ul este un alt tip de bloging; caracteristica principala a acestui tip de blog fiind bineinteles, (dupa cum reiese si din nume) scrierea unor posturi scurte.
Dual Impact sprijina spiritul creativ-jurnalistic si poate realiza la cererea dumneavoastra oricare din blogurile enumerate mai jos:
- blog personal (jurnal personal online)
- blog tip “corporate” (blog realizat in numele unei companii, corporatii)
- blog administrativ (blog realizat in numele unei organizatii / structuri de stat)
- blog video (vlog – blogul in care posturile constau in materiale video)
- blog audio (blogul in care posturile constau in materiale audio – podcasting,MP3 blog)
- blog specializate (care dezbat un anumit subiect – Ex. politica, natura, moda, sport, monden, cultura, fotografie, divertisment etc)
- blog “Lider de Opinie” (este realizat si scris de o persoana cunoscuta ce poate influenta usor opiniile unui grup de persoane – Ex. cantaret, politician, actor, ziarist etc.)